|
Kratak
sadržaj magistarskog rada Leposave Matić:
Elektromotorni pogon se često projektuje bez ikakvog znanja o
parametrima
motora. Najnovije metode za minimizaciju gubitaka snage u realnom
vremenu putem
smanjenja nivoa fluksa, ne zahtevaju poznavanje parametara motora, a
mogu se
primeniti kako u pogonima asinhronih motora sa skalarnom, direktnom i
indirektnom vektorskom kontrolom. U tezi je prikazan metod za
optimizaciju
stepena korisnog dejstva asinhronog motora koji se bazira
na
adaptivnom podešavanju nivoa fluksa u cilju odredjivanja
optimalne
radne tačke minimiziranjem gubitaka, koji se dobijaju kao
razlika
merene ulazne snage i procenjene izlazne snage, u slučaju
asinhronog motora sa indirektnom vektorskom kontrolom. Algoritam je
organizovan
tako da se struja id menja
u ekvidistantnim trenutcima, dovoljno udaljenim da bi se
omogućilo
smirenje prelaznog procesa uspostavljanja nove vrednosti fluksa YD i struje iq, u uslovima konstantnog momenta i brzine.
Amplituda fluksa se kontroliše kroz sukcesivno
inkrementiranje ili
dekrementiranje komande fluksa id na osnovu gubitaka, procenjenih u
svakom koraku. Algoritam optimizacije treba da omogući
odredjivanje
veličine i smera sukcesivnih promena struje id, kako bi se obezbedila konvergencija
fluksa ka optimumu. U tezi su prikazane tri varijante optimizacionog
algoritma:
1. dvokoračna metoda - korak promene struje id uzima dve vrednosti: vrednost koraka
je veća što je optimum dalji, odnosno manja, u okolini optimalne radne
tačke;
2. višekoračna metoda - korak promene struje id uzima različite vrednosti iz
odrenenog skupa u zavisnosti od udaljenosti optimalne radne tačke;
3. metoda odredjivanja veličine koraka promene struje id primenom fazi logike
Sve tri varijante datog optimizacionog algoritma ocenjene su
odgovarajućom
kriterijumskom funkcijom, a rezultati dobiveni simulacijom, potvrdjeni
su
eksperimentom na laboratorijskom prototipu.
Dokumenta
za preuzimanje: Dokument.pdf
Prethodni
rad
Sledeći
rad
|